14 januari 2014

Symboler som äcklar / Disgusting symbols


Här i Goa finns många ryska turister, trevliga, sympatiska - och inte så trevliga. På mitt frukostställe bor just nu två unga ryska par, det ena paret har två små barn. 

När jag beställde min frukost hörde jag hur de tjafsade med personalen, de ville inte lämna in sina pass för den registrering myndigheterna här kräver. 

En stund senare tittade jag upp när den ena killen gick förbi. Han hade ett halssmycke på sig och när jag tittade närmare såg jag att det var ett hakkors!

I Indien är hakkorset en uråldrig symbol, en symbol som snoddes av nazisterna. Jag tror inte att den här killen är hindu, han är säkert en äkta rysk nazist. Så, inte bara i Kärrtorp utan också här. Jag känner mig äcklad!

________________________________

Here in Goa, there are many russian turists, some nice - and some not so nice. At my breakfast place, two young russian couples, one with two small children, are staying. 

When I ordered my breakfast I overheard them bickering with the staff. They didn't want to hand in their passports, for the staff to make the necessary registration demanded by the authorities. 

A little while later I looked up when one of the guys passed by. He had a necklace on and when I looked closer I saw it was a swastika!

In India the swastika is an ancient symbol, later it was stolen by the nazis. I don't think this guy is a hindu, he is for sure a real russian nazi. So, not only in Kärrtorp, but here aswell. I'm disgusted!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar