21 december 2014

Tågbiljett - Trainticket

I morse åkte jag in till stationen i Varkala för att köa till biljettsläppet av Tatkal-biljetter, ett begränsat antal biljetter som släpps 8.00 dagen före ett tåg ska avgå. 

Jag kom dit 7.15, fick fylla i beställningsblankett 7.30 och sen köa från 7.45 för att lämna in blanketten. "The chanses on this train are not great", sa mannen i luckan. "Come back at 10 with a copy of your passport."
___________________________

This morning I went to Varkala train station to que for the release of Tatkal tickets, a limited number of tickets released 8 AM the day before a train is departing. 

I arrived at 7.15, got to fill in a form at 7.30 and at 7.45 we were allowed to que to submit the form. "The chanses on this train are not great", said the man behind the counter. "Come back at 10 with a copy of your passport."


Jag fixade passkopior och tog en promenad till centrum. Tillbaka på stationen passade jag på att orientera mig inför morgondagens resa. Kvart i tio fick vi börja köa igen, då jag var nr 18 som hade lämnat in en biljettblankett fick jag nu ställa mig som nr 18 i kön. Spänd av förväntan tog jag mig långsamt fram mot luckan. 
_________________________

I got some copies done and took a walk to the town center. Back in the station I spent some time orienting myself as a preparation for tomorrow. 9.45 we could start queing again and as I was #18 to submit the ticket form I was now standing as #18 in the que. Full of anticipation I slowly moved closer to the ticket counter.

Jag fick en biljett i en AC3-vagn! Betydligt bekvämare än den biljett jag hade. Efter ytterligare nästan en timmas väntan kunde jag lösa in den gamla biljetten och få tillbaka nästan alla pengar. 
___________________________

I got it! Now I have an AC3-ticket, much better than the other ticket I bought. After another hour I was able to get a refound for almost the whole cost of the old ticket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar