21 december 2015

Väntetid - Waiting time

Natt i Dubai, vid gate 5 och 6 är nästan alla stolar fyllda. Jag önskar att jag var en av de tre som lyckats få en vilstol att sträcka ut sig i den sista timmen innan det är dags att resa vidare. Nu börjar hjärnan bli trög och jag tjuvlyssnar på grannarnas samtal för att hålla mig vaken, två indiska och en polsk tjej pratar med den indiska killen bredvid mig. De pratar om tysk populärmusik, indisk mat och hur det är att köra bil i Mumbai.

*
Night in Dubai, nearly all the chairs by gate 5 and 6 are taken. I wish I was one of the three lucky who managed to get a daybed, to strech out the last hour until the journey continues. Now my brain is working on half speed and I evesdrop on my neighbors to stay awake, two Indian and one Polish young women are taking to the Indian guy next to me. They are talking about german popular music, indian food and how it is to drive in Mumbai. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar