26 december 2015

Utflykt - Excursion

Idag tog jag tiobussen till Chaudi, för att kolla om det fanns pengar i Bank of Indias ATM. Eftersom det var marknadsdag var bussen proppfull, inte så här tom som när jag åkte vidare. 
*
Today I took the bus at ten to go to Chaudi and check if the ATM at Bank of India had any cash to deliver. As it was market day the bus was crowded, not as empty as this. 

Inga kontanter hos BOI, synd för det är den enda banken som låter dig ta ut en större summa. 
*
No cash at BOI, a pity as that's the only bank that lets you withdraw a big amount. 

Jag åkte vidare med buss till Palolem, det gick långsamt genom Chaudis marknadsgata. 
*
I continued with bus to Palolem, it drove slowly trough the market street in Chaudi

Framme vid mitt mål, chaistället Little World i Palolem, beställde jag en stor mugg chai och en jordgubbslassi. Jag fick sällskap av en trevlig turist och hann med ett långt samtal och en påtår chai innan jag hoppade på bussen tillbaka till Chaudi. 
*
When I arrived at my destination, the chaiplace Little World in Palolem, I ordered a big mug of chai and a strawberry lassi. I was joined by a nice turist and had time for a long chat and a refill of chai before jumping on the bus back to Chaudi. 

Jag klev av vid grönsaks- och kryddmarknaden när vi kom till Chaudi, och promenerade sen till busstationen för  att hitta en buss till Agonda. 
*
Back in Chaudi, I stepped of at the vegetable and spice market before walking to the bus station to catch a bus back home. 

Bussen stannade vid stora vägen och jag  promenerade i makligt tempo kilometern ner till strandvägen. 
*
The bus stopped att the main road and I strolled the kilometer down to the beach road. 

Det är en fin promenad, med grönsaksodlingar och små hus längs vägen. 
*
It's a nice walk, with vegetable patches and small houses along the road. 
Nu har jag just ätit sen lunch eller tidig middag, alo gobi, naan och lemonana och strax är det dags för ett bad!
*
I've just had a late lunch or early dinner, alo gobi, naan and lemonana, and very soon it's time for a swim!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar