7 juni 2014

Rakadiko

Restaurang Rakadiko ligger på en innergård i Piraeus, några kvarter från hamnen och metron, med adressen Karaoli Dimitrio 5. Här kliver du in i en annan värld, fjärran från hamnhets och trafikbrus. På menyn finns personligt komponerade rätter lagade från grunden och med mycket kärlek. 


Jag åt tzatziki, frasig potatis med dippsås och en tomatpaj med misitra (färsk fårost), till efterrätt fick jag valnötspaj med syltade apelsinskal. Så fort jag kom fick jag en karaff iskallt vatten, och karaffen byttes ut till efterrätten så att vattnet skulle vara kallt under hela måltiden. Hela kalaset gick på 14 euro, och maten räckte till att ta med till en middag på båten!

Värdinnan var otroligt omtänksam och engagerad, och jag kände att jag hade hamnat helt rätt!

På samma gård ligger en liten kafenion och gästerna på Rakadiko kan få kaffe på maten därifrån. 

Toaletten (och köket) ligger två trappor upp och därifrån har man en fin utsikt över den magiska gården med de dansande paraplyerna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar