16 juni 2014

Fullmånekväll - Full moon

Cikadorna överröstas av vågorna som en efter en rullar in mot stranden, några vågor frasar, andra slår hårt mot sanden. Det är svalt, det blåser nordlig vind, och jag har tredubbla tröjor på mig här när jag sitter på en sten och spanar mot månen. 

I viken vaggar två segelbåtar, topplanternorna lyser starkare än de bleka stjärnor som syns på fullmånehimlen. En bit bort på stranden pratar Kedrosgänget lågmält om sommaren, livet och alltet och på vägen som kantar dalen hörs Dimitris bil, på väg till Tzi-Tzi för att hämta gäster som vill tillbaka till byn. 

Strandbarskatten gör mig sällskap en stund här vid Stavros solhydda, hon vill också titta på fullmånen innan det är dags för nattens jakt på möss och ödlor. Jag huttrar till i vinden och sveper en filt runt mig så att jag kan stanna här en stund till. Fullmånekväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar