16 januari 2015

Frukost i Mumbai/Breakfast in Mumbai

Idag äter jag frukost på Le Pain Quotidien i Colaba, en lyxig med caffe latte, sweet lime juice, fruktsallad, bröd och marmelad plus chokladskorpor och pain och chocolat som dessert. Jag äter frukost här för att det finns bra wifi och det är svårt att hitta i Colaba!
_____________________________

Today I'm having a luxurious breakfast at Le Pain Quotidien in Colaba, caffe latte, sweet lime juice, fruit sallad, bread and jam plus chocolate bisquits ond a pain au chocolat for dessert. I chose to go here because they have excellent wifi and that's hard to find in Colaba. 
Igår förmiddags tog jag taxi till Goa airport, flög till Mumbai och på väg till hotellet i skymningen efter ett väldigt försenat flyg var hela himlen (och många träd, ledningar och trafikskyltar) fylld med flygande drakar! (Nu har jag fått veta att drakflygandet är en del av firandet av "Makar Sankranti" - en sol och skördefest som firar att dagarna nu blir längre.)
____________________________

Yesterday morning I took a taxi to Goa airport, flew to Mumbai and on the way to the hotel just before sunset the whole sky (and many threes, wires and traffic signs) was full of kites! (Now I found out that the kite flying is a part of the celebration of "Makar Sankranti" - a festival celebrating the sun and the harvest, the return of longer days.)
På hustak och gator stod fullt med folk med draklinor i händerna. 
___________________________

On roofs and streets people where standing holding kitelines. 
På kvällen åt jag middag på Café Leopold, och när jag tog ett foto på ett minimalt skrädderi utanför blev jag erbjuden en statistroll i en Bollywoodfilm! Tyvärr fick jag tacka nej då tiden inte räcker till detta idag. 
______________________________

In the evening I had dinner at Café Leopold and when I took a photo of a tiny tailorshop I was offered a part as an extra in a Bollywoodmovie! Sadly I had to decline as I don't have enough time today. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar